Wydarzenia w szkole

Sandomierz- Kazimierz Dolny- wycieczka klasy 7a i 7b

W dniach 5-6 października, klasy siódme wraz z wychowawczyniami: p. Beatą Mamak, p. Anną Sarapatą oraz opiekunem p. Barbarą Twaróg, wybrały się na wycieczkę do „Światowej Stolicy Krzemienia Pasiastego”. W drodze do Sandomierza zwiedziliśmy malownicze miejsce: przepiękne ogrody i zamek w Baranowie.

Dużym zainteresowaniem cieszył się historyczny spacer po Sandomierzu, Podziemna Trasa Turystyczna, Muzeum Zamkowe, Zamek Królewski. Najciekawsze atrakcje to m.in. Pierścień z krzemieniem pasiastym- unikatowy pomnik, Brama Opatowska, Wąwóz Królowej Jadwigi. Odwiedziliśmy również „ Świat Ojca Mateusza”, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia z woskowymi postaciami aktorów. Ekspozycja ta wpisała się w atrakcje turystyczne Sandomierza. Mogliśmy zobaczyć np. filmowy pokój biskupa, plebanię, posterunek policji, rower księdza.

W drugim dniu po śniadaniu, przejechaliśmy autokarem do Kazimierza Dolnego. Podczas tej trasy podziwialiśmy barwy jesieni, które mieniły się cudownymi odcieniami. W Kazimierzu udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, przeszliśmy do Zespołu Zamkowego, gdzie podziwialiśmy romańskie ruiny z wieżą widokową na rozległą panoramę z Wisłą. Podczas zwiedzania rynku nie obyło się bez zakupu słynnych „kazimierzowskich kogucików”. Potem meleksami dotarliśmy do Wąwozu Korzeniowy Dół. Zachwyciliśmy się tym krętym, malowniczym wąwozem z silnie rozwiniętą siecią odsłoniętych korzeni drzew.

Późnym wieczorem, zmęczeni, pełni wrażeń, uśmiechnięci, wróciliśmy do domu.