Wydarzenia w szkole

Pomysł na lekturę w klasie 5a

 

Co zrobić, by na języku polskim uczniom łatwiej było zrozumieć uczucia bohatera literackiego? Stworzyć im sytuację podobną do tej opisanej w tekście! Uczniowie klasy 5a spróbowali wcielić się w postać bohaterki „Katarynki” Bolesława Prusa – niewidomej dziewczynki i poczuć świat wieloma zmysłami.

Po zasłonięciu oczu musieli odnaleźć i  założyć swoje buty, nakarmić kolegę pączkiem, odgadnąć nazwę produktów spożywczych, nalać wodę do kubka bez uronienia choćby jednej kropli, a także pokonać szkolne korytarze, określić swoją lokalizację, wysłuchać i nazwać różne odgłosy, a potem… porozmawiać szczerze o emocjach, które towarzyszyły wykonywaniu tych czynności z wyłączeniem zmysłu wzroku. Po takich doświadczeniach rozmowa o uczuciach i trudnościach bohaterki była dużo łatwiejsza!

 

Magdalena Romankiewicz

nauczyciel języka polskiego

 

Galeria

Wróć do góry