Wydarzenia 2016/2017

Wycieczka klas 3a i 3b gimnazjum – Wrocław i Kotlina Kłodzka

W dniach 22 – 24 maja br. uczniowie klas 3a i 3b wraz z wychowawcami odbyli wycieczkę szkolną, w czasie której zwiedzili atrakcje Kotliny Kłodzkiej i poznawali uroki Wrocławia.

W pierwszym dniu zatrzymaliśmy się w malowniczej miejscowości Duszniki Zdrój, aby pospacerować po uzdrowisku, skosztować wody zdrojowej i zwiedzić Dworek im. Fryderyka Chopina. Najmocniej jednak zapadła nam w pamięć wizyta w Muzeum Papiernictwa, w którym podglądaliśmy, jak ręcznie wytwarza się papier czerpany. Następnie udaliśmy się w kierunku Gór  Stołowych, aby wspiąć się po ponad sześciuset schodach na szczyt Szczelińca, skąd podziwialiśmy malownicze widoki. Niezatarte wrażenie pozostawiła też w nas wizyta w Kaplicy Czaszek.  Późnym popołudniem gościliśmy już w stolicy Dolnego Śląska, aby wieczorem móc obejrzeć niezapomniany pokaz multimedialny – „taniec” fontann podświetlanych feerią barw w rytm muzyki klasycznej.   Drugiego dnia podziwialiśmy niezwykłe dzieło Wojciecha Kossaka i Jana Styki – „Panoramę Racławicką”. Potem wędrowaliśmy szlakiem piłkarzy po zakamarkach stadionu olimpijskiego oraz spacerowaliśmy z przewodnikiem po Starym Mieście i Ostrowie Tumskim, poznając skomplikowaną historię Wrocławia, zwiedzając ciekawe miejsca, słuchając miejscowych  anegdot i oczywiście szukając słynnych krasnali. Dzień drugi zakończyliśmy cudownym spacerem pod hasłem „Wrocław by night”, oddychając niezapomnianą atmosferą Rynku. Urzekł nas specyficzny klimat tego miejsca: kamieniczki z teatrem cieni poruszających się postaci z „Pana Tadeusza”, kawiarenki, artyści różnych profesji prezentujący się na każdym rogu  Rynku. W ostatnim dniu wyprawy oglądaliśmy panoramę miasta z punktu widokowego na 49. piętrze Sky Tower – najwyższego w Polsce mieszkalnego wieżowca. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta wśród czworonożnych przyjaciół we wrocławskim zoo oraz w Afrykarium. Niezapomniane wspomnienia utrwaliliśmy na fotografiach, ale zostaną nam w pamięci na długo.